2014-09-09

HEMNETKNARKA

Det går inte en vecka utan att jag surfar in på Hemnet. Jag kollar hus och sommarställen, drömmer, ritar och bygger om. Efter att klockan blivit för mycket kommer jag på att jag är väldigt nöjd med att bo i ett hus som jag själv byggt, att jag egentligen inte alls vill packa ner alla prylar som vi snart äntligen fått på plats. Efter arton månader har vi lyckats få bort ekot i vardagsrummet genom att lägga in mattor, sätta upp gardiner och montera upp vår fotokonst på väggen. Jag vill helst undvika att behöva packa ner allt igen och när jag släcker lampan somnar jag nöjd med en känsla av tacksamhet över att bo i ett helt nytt hus.

Foto: Hemnet

























Alla kanske inte känner till att Hemnet ägs av Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling. De har milt sagt lyckats med sin tjänst. Det har ju till och med myntats ett uttryck som heter "Hemnet-knarka". Och jag, med många andra, klassas tyvärr som missbrukare. Säg den person som går in på en enskild mäklares hemsida för att kolla bostäder. De flesta kan inte ens namnet på fastighetsbyråer men Hemnet känner alla till.

Foto: Pinterest




















Lägenhet på Östermalm för nätta 14 miljoner. Foto: Hemnet














I bloggvärlden är det populärt att visa inspirerande objekt från Hemnet. Frida Ramstedt, som driver en av Sveriges största inredningsbloggar; Trendenser, har bland annat en egen blogg-kategori som heter "Hemnetgodis" där hon visar fantastiska objekt till salu. Där kan man få massa inspiration och kreativa idéer till sitt eget hem.

Jag ska försöka dra ner på knarket en aning. Byta ut ett par minuter mot värdefull sömn istället. Jag kommer dock inte sluta rakt av. Liiiite inspiration har inget dött av. Dessutom kan jag försvara det med att jag jobbar sent.  

Läs om andra sidan av myntet här. Vi återkommer på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar