2014-09-12

FOPPATOFFLOR OCH MARMOR

Det är en hel del av er bloggläsare som missar att det finns två sidor av den här bloggen. Den andra sidan av myntet finns att läsa här.

Foto: Pinterest






















Foto: Pinterest























Dags för husuppdatering! Sen sist jag skrev har elektrikerna kommit igång och min plan över uttag och belysning är alltså spikad. Jag har ägnat ganska mycket tid åt att få inspiration till takbelysning som känns lite roligare än de traditionella spottarna. I förra inlägget hade jag med en bild på porslinshållare och jag kommer att sätta såna både i kök och badrum. Jag är supernöjd över det och tror att det kommer att bli en jättefin detalj.



Foto: Pinterest























Foto: Stonefactory























Förra helgen fick vi låna några vänners hus och efter några veckors runtkuskande så kändes det som en dröm att få vara bara vi och ha ett helt hus till förfogande. Våra vänner är inredningsintresserade och bor i ett relativt nybyggt område. Deras hus är ett vitputsat radhus med en alldeles lagom stor stenlagd trädgård med fina planteringar. Jag trivdes som fisken i vattnet och kom på mig själv med att gå runt och bara njuta. Lördagsförmiddagen tillbringade jag med kaffe och badrumsritningar i solen på baksidan medan maken körde barnen till farmor och farfar.


Foto: Pinterest

Jag hamnade i ett flow och kom på lösningar för badrummen som känns klockrena. Det stora badrummet med ett golvfönster ut mot skogen kommer att ha ett långt vitt bänkskåp på ena sidan med plats för två marmorskålar. Dessutom kommer det finnas plast för en liten sminkavdelning. Jag fastnade för marmorskålarna efter att ha varit ute hos en kund och sett slutresultatet för det vi ritat upp. Toalettstolen kommer att ha ett eget litet bås för avskildhet och mittemot kommer jag att placera dusch och badkar. Väggarna kommer att kläs med vitt matt kakel med minimala vita fogar och jag kommer att ha fonder med marmor. Golvet blir ett flytspacklat betonggolv och jag kommer att ha hängande armaturer över handfatsbänken. Jag gör dessutom allt jag kan för att spara in på andra kostnader så att jag kan välja mässingsblandare som tillsammans med poslinsarmaturerna i taket kommer vara som smycken i allt det neutrala.

Nu vilar vi upp oss inför nästa vecka som är fylld av viktiga möten, presentationer och en Londonresa. Bjuder på en marmorkavalkad i bildflödet idag. Håll tillgodo.

Trevlig helg!

Foto: Pinterest



Foto:Pinterest


2 kommentarer:

  1. Det låter som att ert badrum kommer bli rena drömmen! :)
    Tack för din kommentar, den gjorde mig glad!

    SvaraRadera